چادر حجابي از روي ميل يا اجبار

چادر حجابي از روي ميل يا اجبار

 

چادر حجابی از روی میل و یا اجبار ؟
 

" يَا أَيُّهَا الْنَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلاَلبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنَي‏ أَن يُعْرَفْنَ فَلاَ يُؤْذَيْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً "

اى پیامبر، به زنان و دخترانت وبه زنان مومنان بگو: پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند.
این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیکتر است، و خدا آمرزنده مهربان است.
 
                                                                             « سوره مبارکه احزاب   آیه 59 »
 
 
 این آيه ي قرآن كريم دستوری است واضح برای همه مردم و به خصوص بانوان ؛ و بانوان ایران زمین که همواره و حتی قرنها پیش از ورود اسلام نیز  همواره حجاب خود را به طور کامل حفظ می کردند و مطمئناً با واژه حجاب و چادر آشنایی کامل دارند . و چه بسیار بانوانی که چادر را جزئی از وجود خود می دانند و اگر بنا باشد که بدون چادر از حریم خانه خارج شوند ترجیح می دهند که تا هنگام مرگ هیچ گاه از منزل خارج نشوند . ( که عکس العمل بسیاری از  بانوان در زمان کشف حجاب رضاه شاه سخنان بنده را تأیید می کند )  ، چرا که بانوان عفیف ایران زمین به خوبی واقفند که این حجاب نوعی مصونیت است و نه محدودیت .
 
 و اما متأسفانه جدیداً در برخی از برنامه های تلویزیونی ( خصوصاً در سریالهای پلیسی ) شاهدیم که برخی از بانوان هنرپیشه چادر را به گونه ای استفاده می کنند که گویی چادر از روی اجبار به آنها تحمیل شده و خارج از محیط کار و هر وقت که که صلاح بدانند چادر را از سر خود برداشته و با مانتوها و شالهای آنچنانی می چرخند .
 بنده اصلاً قصد بی حرمتی به بانوانی که چادر نمی زنند را ندارم ، چرا که از نظر بنده عقاید هر شخصی به جای خود محترم است و چه بسیار بانوانی که از پوشش چادر استفاده نمی کنند ولیکن دارای حجابی کامل هستند .
 
 ولیکن خطاب بنده با خانمهای هنرپیشه و کارگردانان محترم اینگونه فیلمهاست ، و اینکه این عزیزان پوشش چادر را چگونه می نگرند و آیا تا کنون خودشان به شخصه با یک بانوی محجبه ی چادری در این رابطه سخن گفته اند ؟ مسلماً خیر ، که اگر با هر بانویی که با حجاب کامل در محیط بیرون از منزل ظاهر می شود صحبت می کردند حتماً تعصب آن بانو را راجع به فلسفه پوشش خود و چادر زدن نیز می دانستند . بنده به عنوان یک شخص چادری ، با توجه به اینکه امنیت چادری بودن را درک نموده ام و تعصبی خاص نسبت به این نوع پوشش دارم و همچنین با توجه به تأکیداتی که از بزرگان دینی در این رابطه ؛ و حفظ پوشش این چنینی و کامل انجام شده به هیچ عنوان حاضر نیستم تا همانند این بانوان هنرمند ! هرگاه هوس کردم و شرایط اقتضا نمود چادر بر سر نمایم و هر گاه نیز میل داشتم بدون چادر و با حجاب آنچنانی از منزل خارج گردم .
 
   آیا این بزرگوان با ساختن چنین فیلمهایی عملاً به اشخاص غیر مسلمان و خارج از ایران اسلامی نشان نمی دهند که زنان مسلمان هیچ نوع تعهدی نسبت حفظ حجاب خود با چادر ندارند و صرفاً چادر را یک ابزار و اجبارمی دانند که می بایست در محیط کارشان به اجبار بزنند و هر گاه که شرایط ایجاب نمود و یا اینکه از محیط کارشان خارج شدند با کمال میل این پوششِ سفارش شده از سوی بزرگان دینی خود را رها می نمایند ؟
 
 در حسن خنمام این مقاله بنده به عنوان یک زن چادری و یک شهروند مسلمان از کارگردانان محترم و ریاست محترم صدا و سیما خواهشمندم تا در ساختن اینگونه فیلمها توجه و دقت بیشتری نمایند و اگر بانویی را چادری معرفی نمودند ، در محیط بیرون از منزل هم در هر شرایطی ایشان چادری باشند و به قول معروف یا رومی روم و یا زنگی زنگ  .



|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : چهار شنبه 23 فروردين 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
شمسي در تاریخ : 1391/1/29/2 - - گفته است :
منم چادري نيستم . اما از خانمهاي چادري كه در عين چادري بودن شيك و تميز و مرتب هستند هم خيلي خوشم مياد . به نظر من اين خانمها مايه ي افتخار يه زن مسلمان هستند .

/weblog/file/img/m.jpg
ساناز در تاریخ : 1391/1/29/2 - - گفته است :
من چادر نيستم . اما صحبتهاي شما رو قبول دارم . بايد در هر شرايطي به عقايد ديگران احترام بگذازيم .

/weblog/file/img/m.jpg
آرزو در تاریخ : 1391/1/24/4 - - گفته است :
موافقم .


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: